28 Ağustos 2014 Perşembe

OKUMAK HER DAİM OKUMAK ;)

     Buralara uğramayalı iki kitap okudum sevgili dostlar.İlk olarak, Mevlana ve Şems'ten Yüreğimizi Isıtan Hikayelerden bahsedelim.Kitap,öncelikle Mevlana'nın hayatıyla giriş yapıyor,sonra Mevlana'nın yaşamı boyunca süregelen hikayelere yer veriliyor.Mevlana ve Şems'in aralarında ki o ilahi bağ öyle güzel anlatılıyor ki gözlerim ve yüreğim dolu dolu okudum aralarında geçenleri.Şems, Mevlana'yı Mevlana yapan alimlerden biri,Mevlana'nın hocası,gönül dostudur.Mevlana'nın yüce gönlünü tanımak istiyorsanız, muhakkak kitabi alıp okumalısınız.1207 yılında doğan Mevlana, bugün bile adından söz ettiriyor ve söyledikleriyle o günden bugüne ışık tutuyor adeta.

     Mevlana Celaleddin'le Hacı Bektaş-ı Veli'nin aralarında, manevi bir bağın olduğuna değiniliyor kitapta.Her iki pirin de yaradılış bakımından ayrılsalar bile,yolları aynıdır.Hiçbir zaman tarikat kurucusu olmadıkları halde,ölümlerinden sonra kendi adlarına kurulan Mevlevilik ve Bektaşilik tarikatlarının aralarındaki yarış yüzünden bunlar birbirlerine karşıymış gibi gösterilmiş,birbirlerinden ayrılmaya çalışılmıştır,deniyor kitapta.Bence de iki alimin de yaşantıları boyunca,sadece insanı- kamil olup,salt insana değer verdiklerini görmeyip,onları birbirlerinden ayırmaya çalışmak kimin haddinedir ki ?Kitapta öyle güzel hikayeler var ki ruhunuzu her türlü kötülükten arındırıyor,sizi kendinize getiriyor.Sizi öyle bir silkeliyor ki kendinizi buluyorsunuz.Yarın Hacı Bektaş-ı Veli ve Mevlana hazretlerini ziyarete gideceğim,öncesinde bu kitabı okumam beni ziyaretim için daha da heyecanlandırdı.Geziden kesitlerle de aranız da olacağım tabi ki : )


ALTINI ÇİZDİKLERİM : 

''Kul ol da at gibi yeryüzünde yürü.Cenaze gibi halkın omzuna binip de yükselmeye çalışma''
''Herkes haddini bilmeli ve asla gurura kapılmamalı...''
''Gönül birliği dil birliğinden üstündür''


SARAH JIO-Mart Menekşeleri ; Yazarın daha önce 'Yağmur Sonrası' eserini okuyup çok beğenmiştim.En son yaptığım kitap alışverişinde,yazarın tüm eserlerini edindim.Ve Mart Menekşelerini okumaya başladım.Kitap,yağmur sonrası tadında ve doğrusu oradan esintiler bulmadım diyemem.Yine tatlı ama yarım kalan bir aşkın hikayesi.Kahramanımız Emily;bir yazar,Joel'le evli ve son derece aşık bir kadın.Klasik bir aldatma vakasıyla,evlilikleri son buluyor ve Emily yıllardır görmediği, adada yaşayan yengesinin yanına, ruhunu dinlendirmeye gidiyor.Orada kaldığı odada bulduğu 1940' lardan kalma bir günlüğü okumaya başlayarak,ailesine ait büyük bir sırra tanıklık ediyor.Ve bundan sonra bambaşka bir kapı açılıyor Emily için ve o sırrın düğümünü çözüyor.Yağmur Sonrasından,çok iyi olduğunu söylemem ama yazarda beni eserlerini okumaya iten birşey var.Son derece gerçek,samimi ve sıcak buldum konuyu,tabi ki okumanızı tavsiye ederim.

ALTINI ÇİZDİKLERİM :  ''Bir kadının yüreği sırlarla dolu bir denizdir'
                                          ''Hayat,birine seni seviyorum demenin kararsızlığını yaşamak için çok kısadır''
                                                                                                      
                                                                                                     Hoşkalınız ;)

G

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder