8 Ağustos 2014 Cuma

Bir yastıkta kırk yıl mı ?



     Yaklaşık olarak yedi yıldır süren ilişkimiz yedi şubat tarihinde evlilikte sonun başlangıcına adım atacak.Yani bu aralar evlilik üzerinde bir hayli kafa yoran ben deniz,durup durup kendime soruyorum ; Evliliğimiz nasıl olmalı ?öyle ahkam filan kesecek değilim yaşayarak öğreneceğim elbette,fakat öncesinde biraz kulağıma birkaç küpe taksam hiçte fena olmaz değil mi?

     Nişan davetiyemizi dağıtırken bir büyüğümüz evlilik bir bahçe gibidir,siz o bahçeye ister gül dikersiniz ister diken demişti.Ne güzel ne doğru bir söz değil mi? Hz.Mevlana demiş ki ; Sevdiklerinize bir gül verin;gülünüz yoksa GÜLÜVERİN...Yani sevgili dostlar vermeden almak Allah'a mahsustur.

    Size sevmek duygusunu bahşeden sevgiliye verilecek en güzel armağan,en karlı alışveriştir sevmek.Ve bundan dahada güzeli hayatınızı sevdiğinizle birleştirmektir ve artık hayatla tek başınıza baş etmek zorunda olmayacağınızdır.

     Ne yastığa ne sofraya küslük olmamalı evlilikte,eşler her durumda birlikte sorun çözücü olmalıdır.Gözlemlediğim evliliklerde en büyük sorunda eşlerin evliliği sürekli bir arada olmak anlamına geldiğini sanmalarıdır.Oysaki her iki tarafında bekarlık dönemlerinde edindiği alışkınlar ve yaşanmışlıklar olduğunu unutmamalı,farklılıklar kabul edilmelidir.Hiç kimsenin araya giremeyeceği özel alanlar olduğu gibi,her iki tarafında kendine ait sosyal alanı olmalı ve bu ikisi birbirine girmemelidir.Yoksa düşünsenize her dakika yanınızda olan adamla ne paylaşımınız olabilir ki bu her iki tarafı da tüketmekten başka bir işe yaramaz.Burada güven devreye giriyor işte,güvenmediğiniz biriyle yola çıktıysanız vay halinize,ben burada yine Mevlana'dan alıntı yapacağım ; aşk,abdest gibidir diyor Mevlana,şüpheye düşersen bozulur,başka söze ne hacet ;)
   
     Ne bir kürk ister bu şen gönlüm,ne bir han nede saray lalalay lalalalay,ye iç eylen çok kısa ömrün sev çünkü sevmek en kolay :) Bakmayın siz şarkılara,evlenince öyle samanlığın seyran olduğu filan yok,ah şu faturalar filan gelipte ödiyemedin mi başlar dır dır vır vır,yani öyle Allah yardım eder diye yola çıkılmaz,sen at temelini işte ozaman gör bak nasıl yardım ediyor Allah sana.O yüzdendir ki adamla yedi yıldır birlikteyiz,okuldu işdi eh birazda evlilik korkusuydu derken tamam dedik şartlar olgunlaşıyor hadi çıkalım biz yola hayrola :)
   
     Evlilik lebi derya konuş konuş bitmez,sen evlen de görürüm ben seni diyeniniz vardır şimdi aranızda evlenince tekrar yazayım ben buralara,bakalım ne çıkıcak bahtıma...
 
      Hımmm...ne diyordum evlilik işte ; AZ BEN,ÇOK BİZ ;) Haydi hoşkalınız efendim ;)

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder