16 Ağustos 2014 Cumartesi

OKUDUM YORUMLADIM ;)

ORUÇ ARUOBA-olmayalı ;  Yaşamımda da kendime, yol haritası edinebileceğim bir başucu kitabı oldu benim için.Öyle ki o kadar fazla, altını çizdiğim noktalar olmuş ki şimdi geri dönüp baktığımda fark ettim bunu.Yazarla ilk tanışıklığım.Felsefe,şiir ve şiirsel metinlerden oluşan bir kitap koleksiyonuna sahip yazarımız,bu kitapta da içerik bu şekilde.Hani olur ya bu aralar kendinize,yaşamımın anlamı ne ? diye soruyor ve bulamıyorsanız,tamda aradığınız cevapları bulabileceğiniz bir kitapla karşı karşıyasınız diyebilirim.Her kelimesinin üzerinde oldukça düşünerek,keyifle okuduğum bir eser oldu.

    ALTINI ÇİZDİKLERİM ;  Kişinin yaşamının anlamı,huzurlu uyuduğunu bildiği bir kişinin varlığından yansır: onun,orada;şu anda,yanında olmasa da,rahat olduğunu bilmek...Böylece,kişinin yanında olmadığı zamanlarda bile,huzur da verebilir,anlamı,yaşamının,kişiye.



ASLI Erdoğan-Taş Bina ve Diğerleri ; Son derece depresif bir eser,hani ruh haliniz diplerde ise sizi o dibin ötesine de sürükleyecek türden,bitmek bilmeyen betimlemelerle dolu bir eser,bitirmeyi başaramadım ortalarda bu kitabı okumak için doğru bir zamanlamada olmadığımı fark edip yarıda bıraktım.Belkide yanlış bir eserden başladım yazarın kitaplarını okumaya,araştırmalarım sonucu birçok kişininde benimle hem fikir olduğunu fark ettim.Aslı Erdoğan ;aslında fizik okumuş, fakat istediğinin bu olmadığını anlayıp dümeni edebiyata kırmış,uluslararası basında kendinden oldukça fazla bahsedilmesinden de anlaşılacağı üzere yazım hayatında son derece başarılı olmuş diyebiliriz.Bir başka eserini edinip okuyacağım ve sonra bu kitaba tekrar döneceğim ;)

AGNES MARTIN-LUGAND-Mutlu İnsanlar Kitap Okur ve Kahve İçerler ; Çok sevdim,çok sevdim,çok sevdim....Hani öyle olağanüstü,merak uyandıracak bir konuya sahip olduğunu söyleyemem ama bende heyecan uyandırarak, bir çırpıda okumamı sağladı.Hayatta tek başına kaldı Diane,bütün ışıkları kapadı,yaşamaya dair ne varsa, artık onun için anlamını yitirmişti,sonra bir gün...burası kitapta saklı işte...Velev ki çok sevdiğiniz iki insanı kaybettiniz,hayata karşı duruşunuz nasıl olurdu ? Bir daha neresinden tutup yaşamaya başlayacağınızı bilmiyorsunuz,hatta yaşamak istediğinizden bile emin değilsiniz.Bitti dediğiniz anda yeniden başlar mı hayat ? Hımmm ne dersiniz bir daha nefesinizden tat almaya ne zaman başlarsınız ?Okurken bende bunların cevabını çok düşündüm,buldum mu ?Kesinlikle evet.Yazarın başka eserleriyle ilgili bir bilgi bulamadım,fikri olan paylaşımda bulunursa sevinirim,çünkü okumak isterim.

AKLIMIN KÖŞESİNE BİR NOT :Hayat da yeniden başlamak her zaman mümkündür.Acıyı yaşadığımız anda,bunun bir daha asla mümkün olmadığını düşünürüz.Oysa zamanın bizim için neler düşündüğü hakkında hiçbir fikrimiz yoktur.
                               Zaman hepimiz için güzel anlar yazsın....Hoşkalınız efendim ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder