22 Eylül 2014 Pazartesi



    Bir fırsatını bulup da bir türlü yazamadım bu aralar...Üzerimdeki rehavetten silkelendim,arındım,enerjimi topladım,hadi artık dedim,bir şeyler karala da iyice bir kendine gel.Buralarda değilken,okumaya devam ettim tabii ki de.Bu arada Hacı Bektaş-i Veli ve Mevlana Hazretleri ziyaretimin arınmak konusunda katkısı yadsınamaz.

    Mesnevi'yi okumaya başladım.Bu eseri tam manasıyla algılayarak,içselleştirerek okumak gerekir.Bu yüzden yanımdan ayırmıyorum,çünkü;bir çırpıda okumak niyetinde değilim.Araya başka eserlerde sıkıştırdığım doğrudur.

   Mesnevi,XII. asırda Konya'da yaşayıp,yine orada vefat eden büyük islam şairi,Mevlana Celaleddin tarafından yazılmıştır. Mesnevi'nin hangi tarihte başlayıp,hangi tarihte bitirildiği kesin olarak bilinmiyor.Altı ciltten oluşuyor.İçeriğinde ayet,hadis,hikaye ve öğütler bulunan,yol haritası niteliğinde eşsiz bir eser olan Mesnevi'yi Mevlana,bir eser ortaya çıkartayım telaşıyla yazmamışken,bizim onu yüzeysel bir şekilde okumamız,büyük haksızlık olur.Bu yüzdendir ki ben Mesnevi'yi,sindiri sindire başucumda tutarak,okumaya algılamaya çalışıyorum.

   Etkin kökenlerimize göre ayrıştırıldığımız bugün de keşke herkes kendine Mevlana'nın şu beyitini şiar edinse,diyor ki ;

        Gel,gel ne olursan ol yine gel,ister kafir,ister mecusi,ister puta tapan ol,yine gel.Bizim dergahımız,ümitsizlik dergahı değildir,yüz kere tövbeni bozmuş olan da yine gel...

        Yazımın gidiş hatını bir anda değiştiren bir şey oldu.An itibariyle bir İranlı ve bir Alman hastam geldi.Tesadüf buya,kızımız Müslüman ve onun için Müslüman olmuş erkek arkadaşı,evlilik işlemine geldiler.İkisi de sufilik ve mevlevilik yoluna girmişler,Allah muvaffak etsin.Mesnevi kitabını gösterince,öyle mutlu oldular ki birlikte fotoğraf çektirdik.Onlarda geçen ay benim gibi Konya'da Mevlana'yı ziyaret etmişler,boşuna demiyoruz,tesadüfler güzel karşılaşmalara vesile oluyor diye.Bana Mesnevi'den Farsça yani öz dilinde bir beyit okudular,çok etkilendim.Halen şaşkınım,bugünün armağanı oldu benim için,paylaşmadan geçmek istemedim.
       Sizlere kitaptan ara ara paylaşımlarda bulanacağım.Şimdilik Hoş kalınız ; )


                             SEN GÜL OL DA,UĞRUNA ÖTMEYEN BÜLBÜL UTANSIN.
   
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder